- door de dagelijkse hektiek werk je vaak gejaagd van deadline naar deadline
- je zou je onderneming meer op hoofdlijnen willen managen, in plaats van teveel op ad hoc basis
- je wilt eigenlijk veel meer werkzaamheden delegeren, maar het komt er maar niet van…
- dat komt mogelijk ook doordat je mensen nog niet over de juiste competenties beschikken
- je bent onzeker over de toekomst van je organisatie – je hebt nog geen helder toekomstplan (bedrijfsplan mkb)
- je hebt nog geen volledig beeld over wat je klanten nu eigenlijk écht belangrijk vinden
- je weet eigenlijk niet goed hoe tevreden je klanten werkelijk zijn over je onderneming
- interne samenwerking, werksfeer en onderlinge verhoudingen staan regelmatig onder druk
- lang niet alle medewerkers zijn tevreden over hun werk, over hun functie, enz.
- je interne werkprocessen moeten hoognodig worden verbeterd, maar het komt er maar niet van…
- (sommige) ongemotiveerde medewerkers lopen de kantjes ervan af en verleggen de werkdruk maar “gewoon” naar hun collega’s
- betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel van sommige medewerkers laten echt te wensen over
- je medewerkers volgen niet altijd de huidge procedures & richtlijnen – daardoor worden veel onnodige fouten (en kosten) gemaakt
- je wilt je eigen management competenties verder verbeteren, maar tijdgebrek…
- door de onbalans tussen werk en privé geniet je eigenlijk veel te weinig van je werk en van het ondernemen