Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

--------------------------------

12 Praktijkgerichte Modules van de Cursus Effectief Verkopen

In de cursus begint elke Les met een theoretisch deel. Daarvan maak je, voor zover je dat relevant vindt voor je eigen verkoopgesprekken, direct een praktische vertaalslag. De methodiek is er op gericht om stap voor stap je eigen script van verkoopvragen op te stellen.

Hieronder vind je (op hoofdlijnen) een overzicht van de onderwerpen die per Module worden behandeld. Als je een gedetailleerd overzicht wilt ontvangen, stuur me hierover dan even een mail: info@verkoopstrategie.nl

--------------------------------

Basisprincipes

In de algemene inleiding leer je belangrijke principes van sales, die als basis dienen voor de onderwerpen die in het verdere verloop van de cursus worden behandeld.

Strategie & tactiek

Pas in je verkoopgesprek de juiste verkoopstrategie, verkooptactieken & verkooptechnieken toe; dat maakt verkopen zoveel professioneler, leuker, makkelijker én effectiever.

Voorbereiding

Hoe bereid je je zo goed mogelijk voor op je eerstvolgende verkoopgesprek, zodat je niet voor verrassingen komt te staan? Over welke informatie moet je minimaal beschikken?

--------------------------------

Kennismaking

Hoe verloopt de eerste kennismaking bij je nieuwe klant? Wat moet je vooral wél en wat vooral níet doen? Hoe neem je vanaf het eerste contactmoment direct het initiatief?

Koopproces

Hoe kun je de klant tijdens het verkoopgesprek zo goed mogelijk begeleiden bij zijn koopproces? Deze Module vormt de rode draad voor de verkoopvragen die je de klant gaat stellen (Modules 6 t/m 10).

De eerste vragen...

In deze Module leer je welke zogenaamde “situatievragen” je altijd moet stellen aan het begin van het verkoopgesprek. Je zult ontdekken dat je wel kritisch moet zijn in de keuzes die je dan maakt

--------------------------------

--------------------------------

Klantprobleem

Hoe slaag je erin om in zo kort mogelijke tijd het werkelijke klantprobleem te achterhalen? Welke zogenoemde “probleemvragen” moet je stellen en hoe zorg je ervoor dat je de klant daardoor niet in verlegenheid brengt?

Gevolgen...

Met welke zogenoemde “gevolgvragen” maak je de klant bewust van alle negatieve consequenties van het probleem (qua tijd, kwaliteit en kosten), zolang het probleem niet wordt opgelost?

Klantvoordelen

Welke zogenoemde “voordeelvragen” moet je de klant stellen, zodat hij zelf de voordelen noemt van een maatwerkoplossing die jij hem voor zijn problemen kunt bieden? Waarom wordt verkopen daardoor stukken eenvoudiger?

--------------------------------

Jouw USP's

Hoe moet je reageren op eventuele bezwaren en/of vragen die je klant misschien toch nog heeft? Hoe “match” je de eisen (wensen) van de klant optimaal met je eigen Unique Selling Points?

Afsluiten

Hoe houd je zelf het initiatief tijdens het afronden van het gesprek? Welke klantvriendelijke afsluittechnieken kun je gebruiken om elk verkoopgesprek succesvol af te sluiten?

Communicatie

Tijdens je verkoopgesprek speelt comminicatie een zeer belangrijke rol. In deze laatste Module besteden we daarom nog eens aandacht aan de belangrijkste communicatieprincipes.

--------------------------------