Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

--------------------------------

8 Praktijkgerichte Modules van de Cursus Klantgerichtheid

In de cursus begint elke Les met een stukje theorie. Daarvan maak je, voor zover je dat relevant vindt voor je eigen onderneming, direct een praktische vertaalslag. De methodiek is er op gericht om de beschreven uitgangspunten in enkele beknopte statements samen te vatten.

Hieronder vind je (op hoofdlijnen) een overzicht van de onderwerpen die per Module worden behandeld.

--------------------------------

Klantgerichtheid Algemeen

Algemene inleiding over wat klantgerichtheid precies IS, over de noodzaak, voorwaarden en resultaten van het doorvoeren van klantgerichtheid.

Jouw Doelgroepen

Welke doelgroepen bedien je: B2B - B2C? Met welke problemen worstelen je doelgroepen en welke waarden streeft men na als de problemen (met de aankoop van jouw diensten/producten) zijn opgelost?

--------------------------------

Wat bied jij je doelgroep?

Deze uitgebreide Module gaat over de diensten, producten en serviceaspecten die jij je doelgroep biedt. Vooral met je serviceaspecten kun je je echt onderscheiden in de markt! Leer hoe je al deze aspecten beschrijft in termen van kenmerken, voordelen en waarden.

De Waardepiramide

De Waardepiramide: een praktische methode waarmee je de 10 belangrijkste waarden beschrijft, die jij je doelgroep uiteindelijk biedt: een juiste combinatie van functionele, emotionele en life-changing waarden. Gebruik ze consequent in je communicatie met je klanten!

--------------------------------

--------------------------------

Organisatorische aspecten

Deze Module behandelt allerlei organisatorische aspecten van klantgerichtheid, waaronder interne metingen naar de kwaliteit van je klantgerichtheid, de optimale "fit" tussen je interne organisatie en je marktpositie, et cetera.

Klanttevredenheid

In deze Module leer je alle relevante aspecten van klanttevredenheid en ontdek je hoe je de tevredenheid van je klanten met een paar simpele technieken eenvoudig kunt onderzoeken..

--------------------------------

Trouwe klanten

Het is aanmerkelijk goedkoper om een interessante klant te behouden, dan om een nieuwe te moeten werven. Daarom leer je technieken om klantentrouw te analyseren en te bevorderen.

Winstgevend klantenbestand

In deze Module leer je aan de hand van de zogenoemde Klantenpiramide hoe je de winstgevendheid van je totale klantenbestand aanzienlijk kunt verbeteren.

--------------------------------