Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

--------------------------------

12 Praktijkgerichte Modules van de Cursus Klantgerichtheid

In de cursus begint elke Les met een stukje theorie. Daarvan maak je, voor zover je dat relevant vindt voor je eigen onderneming, direct een praktische vertaalslag. De methodiek is er op gericht om de beschreven uitgangspunten in enkele beknopte statements samen te vatten.

Hieronder vind je (op hoofdlijnen) een overzicht van de onderwerpen die per Module worden behandeld.

--------------------------------

je Business als Merk

In deze Module leer je wat een Merk IS, wat de voordelen zijn van een sterk en attractief merk en hoe je het basisfundament van je merk bouwt. Bovendien leer je hoe én waarom je merk input vormt voor de klantgerichtheid van je onderneming.

klantgerichtheid algemeen

In deze Module leg ik eerst uit wat klantgerichtheid precies IS, over de noodzaak, voorwaarden en de resultaten van het doorvoeren van klantgerichtheid in je onderneming.

--------------------------------

jouw doelgroepen

Welke doelgroepen bedien je met je business: B2B en/of B2C? Met welke problemen worstelen je doelgroepen en welke waarden streeft men na als de problemen (met de aankoop van jouw diensten/producten) zijn opgelost?

wat bied jij je doelgroep?

Deze uitgebreide Module gaat over de diensten, producten en serviceaspecten die jij je doelgroep(en) biedt. Hierdoor maak je de klantgerichtheid van je onderneming praktisch en concreet! Leer hoe je al deze aspecten beschrijft in termen van kenmerken, voordelen en waarden.

--------------------------------

jouw persoonlijk profiel

Als ondernemer profileer je je op de markt niet alleen met je diensten en/of producten, maar voor een deel ook met jezelf. In deze Module leer je hoe je een inspirerend persoonlijk profiel opstelt en aan je doelgroep(en) presenteert.

jouw Unique Selling Points

Waarin onderscheidt jouw onderneming zich van al die anderen? Wat maakt jou nu echt de beste in de oplossingen die jij je doelgroep(en) biedt? In deze Module leer je hoe je jouw USP's helder en eenduidig definieert en formuleert.

--------------------------------

--------------------------------

je klantgerichtheid communiceren

De kunst en uitdaging is om de klantgerichtheid van je onderneming onder de aandacht van je doelgroep(en) te brengen, op een manier zoals jij door je doelgroep(en) gezien en ervaren wilt worden. In deze Module leer je exact hoe je dat doet.

organisatorische aspecten

Deze Module behandelt allerlei (overige) organisatorische aspecten van klantgerichtheid, waaronder interne metingen naar de kwaliteit van je klantgerichtheid, de optimale "fit" tussen je interne organisatie en je marktpositie, et cetera.

--------------------------------

klanttevredenheid

In deze Module leer je alle relevante aspecten van klanttevredenheid en ontdek je hoe je de tevredenheid van je klanten met een paar simpele technieken eenvoudig kunt meten.

trouwe klanten

Het is aanmerkelijk goedkoper om een interessante klant te behouden, dan om een nieuwe te moeten werven. In deze Module leer je allerlei technieken om klantentrouw te meten, te analyseren en te bevorderen.

--------------------------------

winstgevend klantenbestand

In deze Module leer je aan de hand van de zogenoemde Klantenpiramide hoe je de winstgevendheid van je totale klantenbestand aanzienlijk kunt verbeteren.

samenvatting

In deze laatste Module vat ik de meest relevante aspecten van Klantgerichtheid & Klantvriendelijkheid nog eens kort en bondig voor je samen.

--------------------------------