online cursus klantgerichtheid

“….voer zelf alle relevante aspecten van klantgerichtheid & klantvriendelijkheid door in je eigen organisatie; zorg voor tevreden klanten…”

Klantgerichtheid is (veel) meer dan je bedrijf alleen maar presenteren in termen van “bij ons staat de klant centraal, wij leveren kwaliteitsproducten en bieden optimale service.” Daarmee onderscheid je je tegenwoordig niet meer; daar neemt de moderne klant geen genoegen meer mee. 

Nee, je moet je beleid & organisatie met betrekking tot je klanten concreet en tastbaar maken. Klanten moeten je klantgerichtheid & klantvriendelijkheid concreet kunnen ervaren. Dat doe je onder andere door je klantgerichtheid te baseren op je “Business als MERK” en uiteindelijk te vertalen in (merk)waarden die je met je totale business biedt.

Door de klantgerichtheid van je onderneming te baseren op je MERK, verleg je de focus naar de immateriële, emotionele eigenschappen van je business en kun je met je marketing ook perfect op die emoties inspelen: “Selling = Emotion”. Hoe beter je dat doet, hoe sneller men ook met jou in zee zal gaan.