AAN je bedrijf werken – kwaliteitsontwikkeling van je business

“…maak naast je operationele werkzaamheden ook regelmatig tijd vrij om te werken AAN je bedrijf: aan de verdere kwalitatieve ontwikkeling van je business…!”

Werken IN je bedrijf is in principe gericht op allerlei (hektische…?) operationele zaken die je dagelijks uitvoert – zeg maar: de routinematige kant van je werk, dat eigenlijk al zoveel van je beschikbare tijd in beslag neemt: overleg, gesprekken, je mailverkeer, monitoren van tussentijdse resultaten, contact met je boekhouder/accountant, noem maar op.

AAN je bedrijf werken betekent dat je ook regelmatig tijd vrijmaakt om eens rustig na te denken over de verdere kwalitatieve ontwikkeling van je business – nadenken over de toekomst van je bedrijf, nieuwe plannen maken. Toekomstige ontwikkelingen heb je zelf niet altijd in de hand – dat klopt. Maar je kunt wel anticiperen op de toekomst en besluiten hoe je relevante ontwikkelingen gaat “handlen”.

Leg al je doelen en voorgenomen activiteiten (meetbaar…!) vast in je businessplan – ga proactief te werk. Dat voorkomt;allerlei problemen, in plaats van ze achteraf te moeten oplossen. Daardoor behoud je het overzicht, weet je exact WAT je gaat doen en WAAROM je bepaalde activiteiten onderneemt. Dat geeft houvast, controle én rust. Vergroot je plezier in het ondernemen.

AAN je bedrijf werken. Denk bijvoorbeeld eens na over de volgende punten:

  • de richting waarin je onderneming zich zal ontwikkelen
  • je eigen, persoonlijke ontwikkeling
  • je toekomstig(e) businesmodel(len)
  • de doelen & doelstellingen die je op korte en langere termijn wilt bereiken
  • de ontwikkeling van nieuwe (online) diensten
  • je klanten – wat vinden zij belangrijk
  • je marketing – dé verbindende schakel tussen je business en je doelgroep
  • allerlei relevante organisatorische aspecten
  • enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts

Werk jij voldoende AAN jouw bedrijf…?

In welke richting zal jouw onderneming zich ontwikkelen? Met welke marktontwikkelingen moet je echt rekening houden? Wat streef je op korte en lange(re) termijn na? Hoe ga je dat concreet aanpakken?!

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Ontwikkel je tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Feelance Toplevel…!

AAN je bedrijf werken – kwaliteitsontwikkeling van je business

maak naast je drukke operationele werkzaamheden ook regelmatig tijd vrij om te werken AAN je bedrijf: aan de verdere kwalitatieve ontwikkeling van jezelf en je business

Werken IN je bedrijf is in principe gericht op allerlei (hektische…?) operationele zaken die je dagelijks uitvoert – zeg maar: de routinematige kant van je werk, dat eigenlijk al zoveel van je beschikbare tijd in beslag neemt: overleg, gesprekken, je mailverkeer, monitoren van tussentijdse resultaten, contact met je boekhouder/accountant, noem maar op.

AAN je bedrijf werken betekent dat je ook regelmatig tijd vrijmaakt om eens rustig na te denken over de verdere kwalitatieve ontwikkeling van je business – nadenken over de toekomst van je bedrijf, nieuwe plannen maken.

Toekomstige ontwikkelingen heb je zelf niet altijd in de hand – dat klopt. Maar je kunt wel anticiperen op de toekomst en besluiten hoe je relevante ontwikkelingen gaat “handlen”.

Leg al je doelen en voorgenomen activiteiten (meetbaar…!) vast in je businessplan – ga proactief te werk. Dat voorkomt;allerlei problemen, in plaats van ze achteraf te moeten oplossen.

Daardoor behoud je het overzicht, weet je exact WAT je gaat doen en WAAROM je bepaalde activiteiten onderneemt. Dat geeft houvast, controle én rust. Vergroot je plezier in het ondernemen.

AAN je bedrijf werken. Denk bijvoorbeeld eens na over de volgende punten:

  • de richting waarin je onderneming zich zal ontwikkelen
  • je eigen, persoonlijke ontwikkeling
  • je toekomstig(e) businesmodel(len)
  • de doelen & doelstellingen die je op korte en langere termijn wilt bereiken
  • de ontwikkeling van nieuwe (online) diensten
  • je klanten – wat vinden zij belangrijk
  • je marketing – dé verbindende schakel tussen je business en je doelgroep
  • allerlei relevante organisatorische aspecten
  • enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts

Werk jij voldoende AAN jouw bedrijf…?

In welke richting zal jouw onderneming zich ontwikkelen? Met welke marktontwikkelingen moet je echt rekening houden? Wat streef je op korte en lange(re) termijn na? Hoe ga je dat concreet aanpakken?!

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Ontwikkel je tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Feelance Toplevel…!