Klantgerichte service verlenen: hoe duidelijk ben jij precies voor je klanten…?

“…om de juiste klanten aan te trekken, moet je exact weten en uitdragen wat JIJ precies verstaat onder het verlenen van klantgerichte service…”

De begrippen kwaliteit en klantgerichte service verlenen worden door bedrijven vaak gebruikt, zonder dat zij exact kunnen aangeven wat die kwaliteit en service nu precies inhouden. Vraag een willekeurig iemand maar eens wat hij of zijn precies onder service verstaat. Je zult merken dat lang niet iedereen daar een duidelijk antwoord op kan geven: “Service…? Nou gewoon: de klant goed helpen”, of: “De klachten van onze klanten goed oplossen“, of: “Ook eens iets extra’s (gratis) voor onze klanten doen”, enzovoorts.

Hoe het ook zij, jijzelf (en indien van toepassing: iedereen binnen je onderneming) moet(en) exact weten wat het verlenen van optimale service aan je klanten precies inhoudt en hoe je daar dagelijks praktisch invulling aan geeft.

Immers, als dat voor jou al niet duidelijk zou zijn, hoe kun je dat dan ooit helder communiceren aan je (potentiële) klanten? Hoe kun je dan ooit in je marketing op een juiste manier het servicebeleid van je onderneming “verkopen”?

Zelf betrek ik het begrip klantgerichte service verlenen onder andere op de zogenoemde “meerwaarden” die jij je klanten naast je diensten en/of producten biedt. Daarbij kun je denken aan zaken als betrouwbaar leveren, het opleiden van je klanten, klantvriendelijkheid, snelle doorloop- & responsetijden, et cetera. Om de juiste klanten aan te trekken en te behouden, is het verstandig om op al deze gebieden helder beleid te ontwikkelen en via je marketing uit te dragen. Daardoor weten potentiële klanten precies wat ze in dat opzicht van jou mogen verwachten en waarom ze dus vooral bij jou moeten kopen.

klantgerichte service verlenen is méér dan klanten goed helpen

Hoe concreet heb jij het begrip “service” gedefinieerd?

Weten je (potentiële) klanten exact wat ze in dat opzicht van jouw onderneming kunnen verwachten en waarom ze dus vooral bij jou moeten kopen…?

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Jezelf ontwikkelen tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Allround Freelance Toplevel…!

Klantgerichte service verlenen: hoe duidelijk ben jij precies voor je klanten…?

“…om de juiste klanten aan te trekken, moet je exact weten en uitdragen wat JIJ precies verstaat onder het verlenen van klantgerichte service…”

De begrippen kwaliteit en klantgerichte service verlenen worden door bedrijven vaak gebruikt, zonder dat zij exact kunnen aangeven wat die kwaliteit en service nu precies inhouden. 

Vraag een willekeurig iemand maar eens wat hij of zijn precies onder service verstaat. Je zult merken dat lang niet iedereen daar een duidelijk antwoord op kan geven: “Service…? Nou gewoon: de klant goed helpen”, of: “De klachten van onze klanten goed oplossen“, of: “Ook eens iets extra’s (gratis) voor onze klanten doen”, enzovoorts.

Hoe het ook zij, jijzelf (en indien van toepassing: iedereen binnen je onderneming) moet(en) exact weten wat het verlenen van optimale service aan je klanten precies inhoudt en hoe je daar dagelijks praktisch invulling aan geeft.

Immers, als dat voor jou al niet duidelijk zou zijn, hoe kun je dat dan ooit helder communiceren aan je (potentiële) klanten? Hoe kun je dan ooit in je marketing op een juiste manier het servicebeleid van je onderneming “verkopen”?

Zelf betrek ik het begrip klantgerichte service verlenen onder andere op de zogenoemde “meerwaarden” die jij je klanten naast je diensten en/of producten biedt.

Daarbij kun je denken aan zaken als betrouwbaar leveren, het opleiden van je klanten, klantvriendelijkheid, snelle doorloop- & responsetijden, et cetera.

Om de juiste klanten aan te trekken en te behouden, is het verstandig om op al deze gebieden helder beleid te ontwikkelen en via je marketing uit te dragen.

Daardoor weten potentiële klanten precies wat ze in dat opzicht van jou mogen verwachten en waarom ze dus vooral bij jou moeten kopen.

klantgerichte service verlenen is méér dan klanten goed helpen

Hoe concreet heb jij het begrip “service” gedefinieerd?

Weten je (potentiële) klanten exact wat ze in dat opzicht van jouw onderneming kunnen verwachten en waarom ze dus vooral bij jou moeten kopen…?

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Jezelf ontwikkelen tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Allround Freelance Toplevel…!