Leads genereren – maak potentiële klanten van je websitebezoekers…!

“…Leads genereren – gebruik je Brand als input voor het opbouwen van een interactieve vertrouwensrelatie – converteer je leads vervolgens naar sales…”

Je website is “het digitale visitekaartje van je onderneming”. Je website – dé centrale plek waar vaak het allereerste contact tussen jouw doelgroep en je onderneming tot stand komt. Om van je websitebezoekers potentiële klanten te maken, moet je de volgende zaken minimaal goed geregeld hebben:

  1. je website moet volledig “Brandproof” zijn
  2. bied je websitebezoekers een gratis “feebie”
  3. pas de techniek toe van Education Based Marketing

#1. maak je website volledig “Brandproof”:
Zorg ervoor dat je website de sfeer en essentie van je business perfect uitademt. Voor je website gebruik je je Brand (je Merk) dan ook altijd als input. Zie ook mijn blog over de 4 bouwstenen van je merk. Met je Brand maak je je doelgroep immers vooral duidelijk welke positieve veranderingen men zal ervaren, nadat men van jouw diensten en/of producten gebruik heeft gemaakt: positieve veranderingen in hun persoonlijk leven – positieve veranderingen in hun werksituatie.

#2. bied je websitebezoekers een gratis “feebie”:
Pas op je website de techniek van E-mailmarketing toe. Om je websitebezoekers te stimuleren zich in te schrijven voor je mailinglijst, bied je hen een gratis, waardevolle “feebie”, in welke vorm dan ook: een gratis E-book, webinar, checklist, etc. Zorg ervoor dat je gratis weggever de uniciteit van je Brand perfect weergeeft!

#3. Pas de techniek toe van Education Based Marketing:
Bouw vertrouwen op bij de inschrijvers van je mailinglijst. Dat doe je door het toepassen van de principes van Education Based Marketing: bied je potentiële klanten waardevolle, educatieve tips en adviezen, die hen (al deels) helpen bij het oplossen van hun probleem. Ook hier geldt weer: baseer je mailberichten altijd op je Brand!

Wissel je educatieve mails af met commercieel getinte berichten, waardoor je je leads op een gegeven moment op een verantwoorde manier naar sales converteert. Want daar draait het voor een belangrijk deel toch om: omzet, omzet, omzet!

wat ga jij verbeteren aan je leadgeneration…?

Wat kun jij/moet jij op basis van bovenstaande nog verder verbeteren aan je website, om voldoende leads te genereren en deze naar Sales te converteren?

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Ik bied unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor ondernemers, verkopers, leidinggevenden en overige managers.

Gratis Mini Cursussen

Leads genereren – maak potentiële klanten van je websitebezoekers…!

“…Leads genereren – gebruik je Brand als input voor het opbouwen van een interactieve vertrouwensrelatie – converteer je leads vervolgens naar sales…”

Je website is “het digitale visitekaartje van je onderneming”. Je website – dé centrale plek waar vaak het allereerste contact tussen jouw doelgroep en je onderneming tot stand komt. 

Om van je websitebezoekers potentiële klanten te maken, moet je de volgende zaken minimaal goed geregeld hebben:

  1. je website moet volledig “Brandproof” zijn
  2. bied je websitebezoekers een gratis “feebie”
  3. pas de techniek toe van Education Based Marketing

#1. maak je website volledig “Brandproof”

Zorg ervoor dat je website de sfeer en essentie van je business perfect uitademt. Voor je website gebruik je je Brand (je Merk) dan ook altijd als input. 

Met je Brand maak je je doelgroep immers vooral duidelijk welke positieve veranderingen men zal ervaren, nadat men van jouw diensten en/of producten gebruik heeft gemaakt: positieve veranderingen in hun persoonlijk leven – positieve veranderingen in hun werksituatie.

#2. bied je websitebezoekers een gratis “feebie”

Pas op je website de techniek van E-mailmarketing toe.

Om je websitebezoekers te stimuleren zich in te schrijven voor je mailinglijst, bied je hen een gratis, waardevolle “feebie”, in welke vorm dan ook: een gratis E-book, webinar, checklist, etc.

Zorg ervoor dat je gratis weggever de uniciteit van je Brand perfect weergeeft!

#3. Pas de techniek toe van Education Based Marketing

Bouw vertrouwen op bij de inschrijvers van je mailinglijst.

Dat doe je door het toepassen van de principes van Education Based Marketing: bied je potentiële klanten waardevolle, educatieve tips en adviezen, die hen (al deels) helpen bij het oplossen van hun probleem.

Ook hier geldt weer: baseer je mailberichten altijd op je Brand!

Wissel je educatieve mails af met commercieel getinte berichten, waardoor je je leads op een gegeven moment op een verantwoorde manier naar sales converteert.

Want daar draait het voor een belangrijk deel toch om: omzet, omzet, omzet!

wat ga jij verbeteren aan je leadgeneration…?

Wat kun jij/moet jij op basis van bovenstaande nog verder verbeteren aan je website, om voldoende leads te genereren en deze naar Sales te converteren?

Gratis Mini Cursussen