Briljante marketing op mijn klassieke gitaar…?

“…neem marketingtheorieën en -modellen nooit klakkeloos over, maar pas ze altijd toe op je eigen, unieke manier…: creëer je eigen persoonlijke, briljante marketing…”

Toen ik 16 jaar oud was kocht ik mijn eerste elektrische gitaar en ging ik hard aan de slag met allerlei akkoorden, muziektheorie, notenbalken, et cetera. Maar hoe ik ook oefende, het spelen op mijn elektrische gitaar kreeg ik eigenlijk nooit goed onder de knie.

Al oefenend en experimenterend kwam ik er op een gegeven moment achter dat niet een elektrische, maar een klassieke gitaar mij veel meer voldoening gaf en veel beter bij mij als persoon paste: gewoon omdat ik me “één” voelde met mijn klassieke gitaar. Op dat instrument kon (en kan ik nog steeds) mijn muzikale ideeën en gevoelens perfect in mijn muziek uiten.

En zo is het eigenlijk ook met je marketing: interessant hoor al die theorieën en technieken uit de boekjes; je hebt ze ook echt nodig, bijvoorbeeld om een bepaalde structuur aan te brengen in al je marketinguitingen.

Maar het wordt allemaal pas echt interessant als je ze niet 1-op-1 overneemt, maar toepast op je eigen, specifieke manier. Het heeft niet zoveel zin om al het geleerde exact te kopiëren, om klakkeloos te doen wat je voorgeschoteld krijgt.

Succesvolle bedrijven worden gebouwd rond de ondernemer en in veel mindere mate rond allerlei algemene marketingtheorieën, et cetera. Theorieën werken beter als je je deze eerst volledig EIGEN maakt en vervolgens op je eigen specifieke manier toepast.

TIP: gebruik je (Personal) Brand altijd als input voor je briljante marketing – dat maakt je business onderscheidend, herkenbaar, aantrekkelijk en toegankelijk voor de ideale klanten waarmee jij zaken wilt doen.

Jouw briljante marketing…?

Voorkom het gebruik van middelmatige marketing – zoals zoveel anderen al doen. Creëer je eigen unieke briljante marketing en trek de aandacht van klanten waarmee JIJ wilt samenwerken.

Tot slot nog dit: je huidig kennisniveau over ondernemerschap bepaalt voor een belangrijk deel het maximale ontwikkelingsniveau van je toekomstige business. Blijf je daarom voortdurend ontwikkelen. 

Graag bied ik je daarvoor ook allerlei GRATIS MINI CURSUSSEN, bijvoorbeeld over Ondernemen, Branding, Marketing, Sales, etc. Er zit vast wel een mini cursus bij waarmee jij je inzichten in je business verder kunt vergroten. Oriënteer je, laat je inspireren en doe er je voordeel mee.

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Jezelf ontwikkelen tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Allround Freelance Toplevel…!

Briljante marketing op mijn klassieke gitaar…?

“…neem marketingtheorieën en -modellen nooit klakkeloos over, maar pas ze altijd toe op je eigen, unieke manier…: creëer je eigen persoonlijke, briljante marketing…”

Toen ik 16 jaar oud was kocht ik mijn eerste elektrische gitaar en ging ik hard aan de slag met allerlei akkoorden, muziektheorie, notenbalken, et cetera.

Maar hoe ik ook oefende, het spelen op mijn elektrische gitaar kreeg ik eigenlijk nooit goed onder de knie.

Al oefenend en experimenterend kwam ik er op een gegeven moment achter dat niet een elektrische, maar een klassieke gitaar mij veel meer voldoening gaf en veel beter bij mij als persoon paste: gewoon omdat ik me “één” voelde met mijn klassieke gitaar.

Op dat instrument kon (en kan ik nog steeds) mijn muzikale ideeën en gevoelens perfect in mijn muziek uiten.

En zo is het eigenlijk ook met je marketing: interessant hoor al die theorieën en technieken uit de boekjes; je hebt ze ook echt nodig, bijvoorbeeld om een bepaalde structuur aan te brengen in al je marketinguitingen.

Maar het wordt allemaal pas echt interessant als je ze niet 1-op-1 overneemt, maar toepast op je eigen, specifieke manier.

Het heeft niet zoveel zin om al het geleerde exact te kopiëren, om klakkeloos te doen wat je voorgeschoteld krijgt.

Succesvolle bedrijven worden gebouwd rond de ondernemer en in veel mindere mate rond allerlei algemene marketingtheorieën, et cetera.

Theorieën werken beter als je je deze eerst volledig EIGEN maakt en vervolgens op je eigen specifieke manier toepast.

TIP: gebruik je (Personal) Brand altijd als input voor je briljante marketing – dat maakt je business onderscheidend, herkenbaar, aantrekkelijk en toegankelijk voor de ideale klanten waarmee jij zaken wilt doen.

Jouw briljante marketing…?

Voorkom het gebruik van middelmatige marketing – zoals zoveel anderen al doen.

Creëer je eigen unieke briljante marketing en trek de aandacht van klanten waarmee JIJ wilt samenwerken.

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Jezelf ontwikkelen tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Allround Freelance Toplevel…!