De kracht van inspirerende marketing
Middelmatige marketing is vaak één van de belangrijkste oorzaken van tegenvallende ondernemingsresultaten.
Ontdek hoe je door inspirerende marketing de gevoelens, ambities en aspiraties van mensen binnen je doelgroep raakt: “Selling = Emotion”.
Je marketing vormt de brug en verbindende schakel tussen je eigen onderneming en je doelgroep. Via je marketing leg je (de eerste) contacten met je potentiële kopers en bouw je stap voor stap een interactieve vertrouwensrelatie met hen op. In die zin is je marketing wel een heel belangrijke discipline binnen het geheel van je bedrijfsvoering. Als er één manier is om je met je business van je beste kant te laten zien, is het dus wel via je marketing.
Je doelgroep weliswaar informeren, maar met je marketing vooral: inspireren!
De term “inspiratie” stamt af van het Latijnse woord “in spirare”. Letterlijk betekent dat “inademen”, “bezieling”, ingeving”. Als je mensen inspireert, geef je ze hoop en bied je ze perspectief. Inspiratie zet aan tot motivatie en positieve verandering. En dat is wat je wilt met je business, toch…?
Zorg er daarom voor dat je via INSPIRERENDE MARKETING iets unieks, iets persoonlijks uitdraagt en uitademt, waardoor je je business op een onderscheidende, geloofwaardige, betrouwbare en overtuigende manier presenteert
Vermijd overvloed aan feitelijke informatie. Zet mensen juist aan het denken – inspireer en prikkel ze. Speel in op emoties. Zorg voor engagement, bevorder de interactiviteit met je doelgroep.
Door inspirerende marketing raak je de gevoelens, ambities en aspiraties van mensen binnen je doelgroep en zullen zij sneller een door jou gewenste actie ondernemen: je website bezoeken, zich inschrijven voor je mailinglijst, tot werkelijke aankoop van jouw dienst en/of product overgaan.
Hoe inspirerend is jouw marketing…?
In hoeverre is jouw Marketing INSPIREREND genoeg, om daarmee de juiste potentiële klanten aan te trekken? Wat kun je wat dat betreft nog aan je Marketing verbeteren?
Tot slot nog dit: je huidig kennisniveau over ondernemerschap bepaalt voor een belangrijk deel het maximale ontwikkelingsniveau van je toekomstige business. Blijf je daarom voortdurend ontwikkelen.
Graag bied ik je daarvoor ook allerlei GRATIS MINI CURSUSSEN, bijvoorbeeld over Ondernemen, Branding, Marketing, Sales, etc. Er zit vast wel een mini cursus bij waarmee jij je inzichten in je business verder kunt vergroten. Oriënteer je, laat je inspireren en doe er je voordeel mee.
Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.