5 fundamentele basisvoorwaarden voor optimale marketing

“…basisvoorwaarden voor optimale marketing: de onmisbare schakels voor een soepel draaiende marketing- en salesmachine…”

Om een stijgende lijn in je orders en omzet te realiseren, is optimale marketing een absolute must. Immers: je marketing vormt hét communicatiekanaal tussen je aanbod en je doelgroep(en). Hieronder noem ik kort 5 fundamentele basisvoorwaarden voor optimale marketing.

#1. heldere focus in je aanbod

Ondernemers zitten vaak vol met allerlei interessante ideeën en werken dan tegelijkertijd aan teveel projecten. Daardoor dreigen zij hun focus te verliezen. Focus in je aanbod altijd op je core business en op de finale resultaten die jij je doelgroep(en) uiteindelijk biedt. Laat de rest voor wat het is. Succesvol ondernemen is ook kiezen voor de dingen die je NIET doet. Breng ook altijd de juiste prioriteiten aan in je alledaagse operationele activiteiten.

#2. doe elke dag aan marketing

De toegvoegde waarde van jouw business ligt niet bij jezelf, maar bij je doelgroep. Daarom moet je elke dag nieuwe contacten leggen en je aanbod onder de aandacht van je doelgroep brengen. Op welke manier dan ook.

#3. positioneer jezelf als expert

Profileer jezelf als deskundige, als iemand die iets unieks en speciaals te bieden heeft, als mens, ondernemer en professional. Bouw stap voor stap je experstatus op. Doe je niet anders voor dan je bent, maar wees ook weer niet te bescheiden.

#4. bouw aan vertrouwen – deel je persoonlijke story:

Laat nóg meer (relevante…!) kanten van jezelf zien: van je eigen persoonlijkheid, je persoonlijke en zakelijke historie, je idealen, je persoonlijke waarden, enzovoorts. Ook daardoor bouw je het vertrouwen in je business stap voor stap op.

#5. je Brand: dé smeerolie voor je Marketing- & Salesmachine

Je merk geeft aan wie jij bent en waarin jij je met je business van anderen anderscheidt. Je merk is niet “iets tastbaars” en is niet hetzelfde als je diensten en/of producten. En je merk beperkt zich ook niet tot bijvoorbeeld je logo of huisstijl. Nee, je merk is veelmeer. Je merk is een mentale positie in het hoofd van je doelgroep. Je merk gaat over de associaties die jouw totale business bij je doelgroep oproept.

Gebruik je Brand daarom altijd als basis en input voor optimale marketing. Je merk loopt dwars door je marketing (en sales) heen en zorgt voor de perfecte afstemming tussen alle afzonderlijke onderdelen van je Marketing- & Salesmachine!

Jouw voorwaarden voor optimale marketing…?

Welke van bovenstaande voorwaarden wil jij nog verder in je marketing verbeteren? Hoe ga je dat concreet aanpakken? Welke planning volg je daarbij?

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Ik bied unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor ondernemers, verkopers, leidinggevenden en overige managers.

Gratis Mini Cursussen

5 fundamentele basisvoorwaarden voor optimale marketing

“…basisvoorwaarden voor optimale marketing: de onmisbare schakels voor een soepel draaiende marketing- en salesmachine….”

Om een stijgende lijn in je orders en omzet te realiseren, is optimale marketing een absolute must. Immers: je marketing vormt hét communicatiekanaal tussen je aanbod en je doelgroep(en).

Hieronder noem ik kort 5 fundamentele basisvoorwaarden voor optimale marketing.

#1. heldere focus in je aanbod

Ondernemers zitten vaak vol met allerlei interessante ideeën en werken dan tegelijkertijd aan teveel projecten. Daardoor dreigen zij hun focus te verliezen. 

Focus in je aanbod altijd op je core business en op de finale resultaten die jij je doelgroep(en) uiteindelijk biedt. Laat de rest voor wat het is.

Succesvol ondernemen is ook kiezen voor de dingen die je NIET doet. Breng ook altijd de juiste prioriteiten aan in je alledaagse operationele activiteiten.

#2. doe elke dag aan marketing

De toegvoegde waarde van jouw business ligt niet bij jezelf, maar bij je doelgroep. Daarom moet je elke dag nieuwe contacten leggen en je aanbod onder de aandacht van je doelgroep brengen – op welke manier dan ook.

#3. positioneer jezelf als expert

Profileer jezelf als deskundige, als iemand die iets unieks en speciaals te bieden heeft, als mens, ondernemer en professional.

Bouw stap voor stap je experstatus op. Doe je niet anders voor dan je bent, maar wees ook weer niet te bescheiden.

#4. bouw aan vertrouwen – deel je persoonlijke story

Laat nóg meer (relevante…!) kanten van jezelf zien: van je eigen persoonlijkheid, je persoonlijke en zakelijke historie, je idealen, je persoonlijke waarden, enzovoorts.

Ook daardoor bouw je het vertrouwen in je business stap voor stap op.

#5. je Brand: dé smeerolie voor je Marketing- & Salesmachine

Je merk geeft aan wie jij bent en waarin jij je met je business van anderen anderscheidt. Je merk is niet “iets tastbaars” en is niet hetzelfde als je diensten en/of producten. En je merk beperkt zich ook niet tot bijvoorbeeld je logo of huisstijl.

Nee, je merk is veelmeer. Je merk is een mentale positie in het hoofd van je doelgroep. Je merk gaat over de associaties die jouw totale business bij je doelgroep oproept.

Gebruik je Brand daarom altijd als basis en input voor optimale marketing. Je merk loopt dwars door je marketing (en sales) heen en zorgt voor de perfecte afstemming tussen alle afzonderlijke onderdelen van je Marketing- & Salesmachine!

Jouw voorwaarden voor optimale marketing…?

Welke van bovenstaande voorwaarden wil jij nog verder in je marketing verbeteren?

Hoe ga je dat concreet aanpakken?

Welke planning volg je daarbij?

Gratis Mini Cursussen