Is je onderneming slechts een speld in de overvolle hooiberg…?

“…is jouw onderneming ook een speld in de overvolle hooiberg? Onderscheid je (dan) met je Merk (je “Brand”) en vergroot je zichtbaarheid en herkenbaarheid…”

De (online) concurrentie wordt steeds groter en zal ook de komende jaren alleen maar verder toenemen. Dat geldt ook voor de branche waarin jij met je onderneming concurreert. Daardoor is het in principe ook steeds moeilijker om met je business op te vallen tussen al die anderen, die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij. Maar je wilt toch meer zijn dan de alom bekende speld in de overvolle hooiberg?

Cruciaal: je onderneming onderscheidend profileren:
In elke (commerciële) uiting die je aan je doelgroep(en) communiceert, moet men de unieke, specifieke toegevoegde waarde van jouw business herkennen. In elke uiting moet je je eigenheid uitdragen en moet je op een authentieke manier de identiteit van je business uitstralen – moet je voelbaar communiceren wie JIJ bent, in relatie tot de diensten die je biedt.

Associeer je boodschap met vertrouwen en zekerheid. Daardoor weet men “gewoon” dat men bij jou moet zijn, omdat jij exact begrijpt met welke problemen men worstelt en welke maatwerkoplossing JIJ daarvoor biedt. Dát maakt je business aantrekkelijk voor je doelgroep

Als je er niet in slaagt om de waarde en essentie van je business onderscheidend te verwoorden en uit te dragen, wordt het veelal een lastig verhaal. Maar als je precies weet wat jouw business nu zo waardevol en uniek maakt, én als je dat via je marketing helder overbrengt op je doelgroep, dan vergroot je je bereik, je zichtbaarheid en herkenbaarheid. Dan zet je je business stap voor stap op een onderscheidende manier op de kaart.

En in principe kan dat maar op één manier: ontwikkel je business als MERK en en gebruik je Brand als onmisbare input voor je unieke, authentieke marketing.

Is jouw business ook een speld in de overvolle hooiberg…?

Hoe zichtbaar en herkenbaar ben jij in de markt waarin je concurreert?

Tip: ontwikkel onderscheidende marketingcontent op basis van je unieke business als Merk!

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Ontwikkel je tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Feelance Toplevel…!

Is je onderneming slechts een speld in de overvolle hooiberg…?

“…is jouw onderneming ook een speld in de overvolle hooiberg? Onderscheid je (dan) met je Merk (je “Brand”) en vergroot je zichtbaarheid en herkenbaarheid…”

De (online) concurrentie wordt steeds groter en zal ook de komende jaren alleen maar verder toenemen. Dat geldt ook voor de branche waarin jij met je onderneming concurreert.

Daardoor is het in principe ook steeds moeilijker om met je business op te vallen tussen al die anderen, die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij. Maar je wilt toch meer zijn dan de alom bekende speld in de overvolle hooiberg?

Cruciaal: je onderneming onderscheidend profileren:
In elke (commerciële) uiting die je aan je doelgroep(en) communiceert, moet men de unieke, specifieke toegevoegde waarde van jouw business herkennen.

In elke uiting moet je je eigenheid uitdragen en moet je op een authentieke manier de identiteit van je business uitstralen – moet je voelbaar communiceren wie JIJ bent, in relatie tot de diensten die je biedt.

Associeer je boodschap met vertrouwen en zekerheid. Daardoor weet men “gewoon” dat men bij jou moet zijn, omdat jij exact begrijpt met welke problemen men worstelt en welke maatwerkoplossing JIJ daarvoor biedt. Dát maakt je business aantrekkelijk voor je doelgroep

Als je er niet in slaagt om de waarde en essentie van je business onderscheidend te verwoorden en uit te dragen, wordt het veelal een lastig verhaal.

Maar als je precies weet wat jouw business nu zo waardevol en uniek maakt, én als je dat via je marketing helder overbrengt op je doelgroep, dan vergroot je je bereik, je zichtbaarheid en herkenbaarheid. Dan zet je je business stap voor stap op een onderscheidende manier op de kaart.

En in principe kan dat maar op één manier: ontwikkel je business als MERK en en gebruik je Brand als onmisbare input voor je unieke, authentieke marketing.

Is jouw business ook een speld in de overvolle hooiberg…?

Hoe zichtbaar en herkenbaar ben jij in de markt waarin je concurreert?

Tip: ontwikkel onderscheidende marketingcontent op basis van je unieke business als Merk!

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor MKB en ZZP.

Gratis Mini Cursussen over Ondernemerschap

Ontwikkel je tot Allround MKB Ondernemer

Doorgroeien naar Feelance Toplevel…!