Eén van de grootste verkoopfouten die je kunt maken…

“…presenteer tijdens het verkoopgesprek je dienst of product pas, nadat je alle relevante specifieke wensen van je toekomstige klant kent…”

Ga in je verkoopgesprek nooit te vroeg over tot het benoemen van allerlei kenmerken van je dienst of product, of tot het verkopen ervan. Als je dat wel doet kan dat tot gevolg hebben dat je nieuwe klant jou allerlei vragen gaat stellen. Bijvoorbeeld over de prijs, terwijl je die pas veel later in het verkoopgesprek wilt noemen. Bovendien bestaat het gevaar dat je als verkoper allerlei kenmerken noemt, waarin de klant eigenlijk totaal niet is geïnteresseerd.

Nee, als verkoper moet je altijd eerst exact achterhalen met welke problemen de klant te maken heeft, dan wel over welke zaken hij ontevreden is. Bovendien probeer je (via een interessante vraagtechniek) helder te krijgen aan welke voorwaarden jouw dienst volgens de klant zou moeten voldoen.

Daartoe stel je hem vragen, vragen, vragen en nog eens vragen. De kunst is om de juiste verkoopvragen te stellen op het juiste moment! Vanzelfsprekend relateer je die vragen dan altijd aan je eigen dienst of product.

Pas nadat je over alle relevante informatie beschikt, en exact weet wat de klant nu eigenlijk belangrijk vindt, tover je jouw aanbod tevoorschijn “uit de grote toverhoed” en begin je werkelijk met het verkopen van je dienst/product!

Welke verkoopfouten maak jij wel eens…?

Hoe doe jij dat normaal gesproken tijdens je verkoopgesprek: ga je misschien tóch te snel over tot verkopen…? Besteed nog eens kritisch aandacht aan de structuur en opbouw van je salesgesprek!

Hoi, ik ben Jan Verhoef. Ik bied unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor ondernemers, verkopers, leidinggevenden en overige managers.

Gratis Mini Cursussen

Eén van de grootste verkoopfouten die je kunt maken…

“…presenteer tijdens het verkoopgesprek je dienst of product pas, nadat je alle relevante specifieke wensen van je toekomstige klant kent…”

Ga in je verkoopgesprek nooit te vroeg over tot het benoemen van allerlei kenmerken van je dienst of product, of tot het verkopen ervan. Als je dat wel doet kan dat tot gevolg hebben dat je nieuwe klant jou allerlei vragen gaat stellen. 

Bijvoorbeeld over de prijs, terwijl je die pas veel later in het verkoopgesprek wilt noemen. Bovendien bestaat het gevaar dat je als verkoper allerlei kenmerken noemt, waarin de klant eigenlijk totaal niet is geïnteresseerd.

Nee, als verkoper moet je altijd eerst exact achterhalen met welke problemen de klant te maken heeft, dan wel over welke zaken hij ontevreden is.

Bovendien probeer je (via een interessante vraagtechniek) helder te krijgen aan welke voorwaarden jouw dienst volgens de klant zou moeten voldoen.

Daartoe stel je hem vragen, vragen, vragen en nog eens vragen. De kunst is om de juiste verkoopvragen te stellen op het juiste moment! Vanzelfsprekend relateer je die vragen dan altijd aan je eigen dienst of product.

Pas nadat je over alle relevante informatie beschikt, en exact weet wat de klant nu eigenlijk belangrijk vindt, tover je jouw aanbod tevoorschijn “uit de grote toverhoed” en begin je werkelijk met het verkopen van je dienst/product!

Welke verkoopfouten maak jij wel eens…?

Hoe doe jij dat normaal gesproken tijdens je verkoopgesprek: ga je misschien tóch te snel over tot verkopen…?

Besteed nog eens kritisch aandacht aan de structuur en opbouw van je salesgesprek!

Gratis Mini Cursussen