Drivers achter bezielende marketing

– vergroot de aantrekkelijkheid van je business –

“…ontdek hoe door bezielende marketing het aantal websitebezoekers toeneemt en je mailinglijst verder groeit…”

De centrale rol van marketing

Marketing vormt de brug en verbindende schakel tussen je eigen onderneming en je doelgroep. Via je marketing leg je (de eerste) contacten met je potentiële kopers en bouw je met hen stap voor stap een interactieve vertrouwensrelatie op. In die zin is bezielende marketing wel een heel belangrijke discipline binnen het geheel van je bedrijfsvoering.

Over marketing valt natuurlijk enorm veel te vertellen: over marketingtheorieën, -strategieën, -tactieken en -modellen, etc. Maar ook over de manier waarop je van deze grootheden een praktische vertaalslag maakt voor je eigen business. Bijvoorbeeld met betrekking tot je website, je blogs, online advertentiecampagnes, allerlei ingewikkelde SEO-technieken, je sociale mediakanalen, het aanbieden van een gratis E-book (of welke “feebie” dan ook), het verzorgen van webinars, enzovoorts, enzovoorts.

Maar de praktische uitwerking van je marketing is vanzelfsprekend méér dan “copy & paste” van theorieën en modellen. Natuurlijk, je hebt ze nodig als hulpmiddel, als referentiekader. Al was het alleen maar om op een logische manier orde, overzicht & samenhang aan te brengen in al je marketingactiviteiten. En marketing is ook méér dan het “simpel toepassen” van enkele relevante online tools en technieken

Als marketing (relatief gezien…) zó eenvoudig was, zou iedereen het op die manier doen, en dan zou iedereen er succesvol mee zijn of worden. Maar dat laatste is niet het altijd geval. Integendeel.

Onderscheidende marketing

Nee, wat mij betreft gaat het er juist om hoe je theorieën, technieken ZELF praktisch toepast en inhoudelijk uitwerkt: op je eigen, specifieke en authentieke manier, waarmee jij jezelf als mens, professional en ondernemer opvallend, onderscheidend, herkenbaar en zo typerend profileert

Het gaat om de associaties en gevoelens die je als het ware “tussen de regels door” bij je doelgroep weet op te roepen – om de emotionele perceptie van je business, om de vraag hoe je doelgroep de essentie van jouw totale business ziet en ervaart, als men (voor het eerst) met je business in aanraking komt.

En juist díe onderscheidende profilering zorgt ervoor dat je met je marketing iets unieks, iets persoonlijks uitdraagt en uitademt – dat je je business op een geloofwaardige, betrouwbare, overtuigende en inspirerende manier presenteert. Daarmee raak je je potentiële kopers in hun hart en raken zij er steeds meer van overtuigd dat ze voor het oplossen van hun problemen  bij JOU moeten zijn.

Aanjagers achter bezielende marketing

Hieronder vermeld ik een aantal cruciale drivers achter bezielende marketing. Het zijn de drivers die niet alleen JEZELF motiveren op momenten dat het allemaal even tegenzit en/of niets echt goed (of: onvoldoende) lijkt te werken. Het zijn vooral ook de drivers die bijdragen aan het creëren van uitdagende, boeiende, enthousiaste, bevlogen en geloofwaardige marketingcontent, waardoor je de ambities en aspiraties van je potentiële kopers raakt die jij op het oog hebt!

Ben je nog niet helemaal tevreden over de concrete belangstelling van je potentiële klanten voor jouw business? Gaat het allemaal toch nog niet zo lekker met het aantal websitebezoekers, met de groei van je mailinglijst, en met je werkelijke verkopen, etc.? Vraag je dan eens in alle rust af aan welke van onderstaande drivers je méér aandacht moet besteden en nog verder moet verbeteren.

  • ondernemersmindset

    Je ondernemersmindset bepaalt jouw manier van denken over het ondernemerschap en hoe je dagelijks praktisch invulling geeft aan (alle facetten) van je bedrijfsvoering. Heb je voornamelijk een vaste mindset, of is je overtuiging dat elke ondernemer zich altijd kan en moet ontwikkelen: groeimindset. Zie ook het artikel over Je ondernemersmindset…=>.

  • vertrouwen

    Mensen kopen in eerste instantie niet van jou vanwege je dienst of (online) product, maar mensen kopen VERTROUWEN – mensen worden getriggerd door het vertrouwen dat JIJ met je business als MERK stap voor stap opbouwt en uitstraalt. Zo simpel is het.

  • geloof in je business

    Vanzelfsprekend moet je ZELF 100% geloven in de kwaliteit van je business en de uiteindelijke resultaten die jij je klanten biedt. Dat is misschien wel één van de meest basale aspecten van je totale business. Je moet (om het zo maar eens te zeggen…) onfeilbaar geloof hebben in wat je doet, in hoe je het doet en in de toegevoegde waarde(n) die jij je klanten werkelijk biedt.

  • aantrekkingskracht

    De aantrekkingskracht van je business wordt voor een belangrijk deel bepaald door je uitstraling, je enthousiasme, bevlogenheid, betrokkenheid, toewijding, enzovoorts. “Enthousiasme”, zo wordt wel gezegd, “is de beste vorm van marketing”. En één van de beste bronnen die je kunt gebruiken om dat aan je doelgroep duidelijk te maken, is je PASSIE.

  • zelfvertrouwen

    Succesvolle ondernemers hebben over het algemeen veel zelfvertrouwen. Treden uit hun comfortzone en durven gecalculeerde risico’s te nemen. Zelfvertrouwen moet je uitstralen in de profilering van jezelf en je business – nee, niet “faken”, want achter een masker van twijfels en angsten (“gebrek aan vertrouwen”) kun je je nu eenmaal niet lang verbergen.

  • discipline en continuïteit

    Succesvolle ondernemers geloven in hun idealen en willen die “koste wat kost” realiseren. Je kunt niet falen als ondernemer zolang je je idealen en ambities niet opgeeft. Maar volharden betekent ook dat je een koers uitzet en deze consequent volhoudt: CONTINUÏTEIT: elke werkdag planmatig en gedisciplineerd werken aan het realiseren van je doelen en ambities.

Drivers achter bezielende marketing

– vergroot de aantrekkelijkheid van je business –

“…ontdek hoe door bezielende marketing het aantal websitebezoekers toeneemt en je mailinglijst verder groeit…”

De centrale rol van marketing

Marketing vormt de brug en verbindende schakel tussen je eigen onderneming en je doelgroep. Via je marketing leg je (de eerste) contacten met je potentiële kopers en bouw je met hen stap voor stap een interactieve vertrouwensrelatie op. In die zin is bezielende marketing wel een heel belangrijke discipline binnen het geheel van je bedrijfsvoering.

Over marketing valt natuurlijk enorm veel te vertellen: over marketingtheorieën, -strategieën, -tactieken en -modellen, etc. Maar ook over de manier waarop je van deze grootheden een praktische vertaalslag maakt voor je eigen business.

Bijvoorbeeld met betrekking tot je website, je blogs, online advertentiecampagnes, allerlei ingewikkelde SEO-technieken, je sociale mediakanalen, het aanbieden van een gratis E-book (of welke “feebie” dan ook), het verzorgen van webinars, enzovoorts, enzovoorts.

Maar de praktische uitwerking van je marketing is vanzelfsprekend méér dan “copy & paste” van  theorieën en modellen. Natuurlijk, je hebt ze nodig als hulpmiddel, als referentiekader.

Al was het alleen maar om op een logische manier orde, overzicht & samenhang aan te brengen in al je marketingactiviteiten. En marketing is ook méér dan het “simpel toepassen” van enkele relevante online tools en technieken

Als marketing (relatief gezien…) zó eenvoudig was, zou iedereen het op die manier doen, en dan zou iedereen er succesvol mee zijn of worden. Maar dat laatste is niet het altijd geval. Integendeel. 

Onderscheidende marketing

Nee, wat mij betreft gaat het er juist om hoe je theorieën, technieken ZELF praktisch toepast en inhoudelijk uitwerkt: op je eigen, specifieke en authentieke manier, waarmee jij jezelf als mens, professional en ondernemer opvallend, onderscheidend, herkenbaar en zo typerend profileert

Het gaat om de associaties en gevoelens die je als het ware “tussen de regels door” bij je doelgroep weet op te roepen – om de emotionele perceptie van je business, om de vraag hoe je doelgroep de essentie van jouw totale business ziet en ervaart, als men (voor het eerst) met je business in aanraking komt.

En juist díe onderscheidende profilering zorgt ervoor dat je met je marketing iets unieks, iets persoonlijks uitdraagt en uitademt – dat je je business op een geloofwaardige, betrouwbare, overtuigende en inspirerende manier presenteert.

Daarmee raak je je potentiële kopers in hun hart en raken zij er steeds meer van overtuigd dat ze voor het oplossen van hun problemen  bij JOU moeten zijn.

Aanjagers achter bezielende marketing

Hieronder vermeld ik een aantal cruciale drivers achter bezielende marketing. Het zijn de drivers die niet alleen JEZELF motiveren op momenten dat het allemaal even tegenzit en/of niets echt goed (of: onvoldoende) lijkt te werken.

Het zijn vooral ook de drivers die bijdragen aan het creëren van uitdagende, boeiende, enthousiaste, bevlogen en geloofwaardige marketingcontent, waardoor je de ambities en aspiraties van je potentiële kopers raakt die jij op het oog hebt!

Ben je nog niet helemaal tevreden over de concrete belangstelling van je potentiële klanten voor jouw business? Gaat het allemaal toch nog niet zo lekker met het aantal websitebezoekers, met de groei van je mailinglijst, en met je werkelijke verkopen, etc.?

Vraag je dan eens in alle rust af aan welke van onderstaande drivers je méér aandacht moet besteden en nog verder moet verbeteren.

  • ondernemersmindset

    Je ondernemersmindset bepaalt jouw manier van denken over het ondernemerschap en hoe je dagelijks praktisch invulling geeft aan (alle facetten) van je bedrijfsvoering. Heb je voornamelijk een vaste mindset, of is je overtuiging dat elke ondernemer zich altijd kan en moet ontwikkelen: groeimindset. Zie ook het artikel over Je ondernemersmindset…=>.

  • vertrouwen

    Mensen kopen in eerste instantie niet van jou vanwege je dienst of (online) product, maar mensen kopen VERTROUWEN – mensen worden getriggerd door het vertrouwen dat JIJ met je business als MERK stap voor stap opbouwt en uitstraalt. Zo simpel is het.

  • geloof in je business

    Vanzelfsprekend moet je ZELF 100% geloven in de kwaliteit van je business en de uiteindelijke resultaten die jij je klanten biedt. Dat is misschien wel één van de meest basale aspecten van je totale business. Je moet (om het zo maar eens te zeggen…) onfeilbaar geloof hebben in wat je doet, in hoe je het doet en in de toegevoegde waarde(n) die jij je klanten werkelijk biedt.

  • aantrekkingskracht

    De aantrekkingskracht van je business wordt voor een belangrijk deel bepaald door je uitstraling, je enthousiasme, bevlogenheid, betrokkenheid, toewijding, enzovoorts. “Enthousiasme”, zo wordt wel gezegd, “is de beste vorm van marketing”. En één van de beste bronnen die je kunt gebruiken om dat aan je doelgroep duidelijk te maken, is je PASSIE.

  • zelfvertrouwen

    Succesvolle ondernemers hebben over het algemeen veel zelfvertrouwen. Treden uit hun comfortzone en durven gecalculeerde risico’s te nemen. Zelfvertrouwen moet je uitstralen in de profilering van jezelf en je business – nee, niet “faken”, want achter een masker van twijfels en angsten (“gebrek aan vertrouwen”) kun je je nu eenmaal niet lang verbergen.

  • discipline en continuïteit

    Succesvolle ondernemers geloven in hun idealen en willen die “koste wat kost” realiseren. Je kunt niet falen als ondernemer zolang je je idealen en ambities niet opgeeft. Maar volharden betekent ook dat je een koers uitzet en deze consequent volhoudt: CONTINUÏTEIT: elke werkdag planmatig en gedisciplineerd werken aan het realiseren van je doelen en ambities.