Branding = de belangrijkste input voor Effectieve Marketing

“…je Brand vormt cruciale input voor effectieve marketing en loopt dwars door al je marketinguitingen heen...”

Marktpositionering vanuit je Brand

Het succes van je onderneming is voor een belangrijk deel afhankelijk van je positionering in de markt! Daar begint alles mee. Immers, je wilt geen grijze muis zijn tussen al die anderen die dezelfde diensten aanbieden als jij. Nee, je wilt opvallen, eruit springen. Je wilt gezien worden.

Een opvallende profilering begint met het ontwikkelen van je MERK, dat de essentie van je business helder en eenduidig verwoordt. Je Brand maakt je business menselijk, persoonlijk, toont je ware identiteit, eigenheid en idealen. 

Met je merk straal je uit waar je business voor staat, roep je de juiste associaties en emoties op bij je doelgroep, straal je uit waarin je echt uniek en anders bent dan de rest, waarin je ondubbelzinnig de beste bent in wat je doet.. 

je Brand – onmisbare input voor effectieve marketing

Op basis van je Brand ontwikkel je vervolgens een praktisch en effectief communicatieconcept. Daarmee beschik je dan over een helder criterium, waaraan je al je communicatie met je doelgroep kunt (en: moet) toetsen. In die zin geeft je merk focus en richting aan al je marketinguitingen. 

Alleen op die manier breng je structuur aan in het vertellen van je eigen verhaal: hoe je op een unieke én onderscheidende manier een oplossing biedt voor de problemen waar je doelgroep mee worstelt: diensten/producten bieden, die bijdragen aan het realiseren van de ambities van jouw klanten. Dát is de kern waar het in de communicatie met je doelgroep allemaal om draait!

Met andere woorden: als je je marketing niet baseert op een onderscheidend merk, wordt het een moeilijk verhaal. Dan val je onvoldoende op tussen al die anderen en verdwijnt je business in de grijze massa van de overvolle markt waarin je concurreert.

effectieve marketing: vergroot je concurrentiekracht

Met je merk geef je de identiteit van JOUW business een passende vorm, communiceer je als het ware het specifieke karakter en de persoonlijkheid van je onderneming, je excellente talenten, kwaliteiten, idealen en ambities. Op die manier laat je de unieke waarden van jouw business aan de buitenwereld zien, draag je de eigenheid van je onderneming uit, en straal je op een authentieke manier de onderscheidende identiteit van je business uit. 

Je doelgroep identificeert zich immers makkelijker met de persoonlijkheid van je business, dan alleen maar met een feitelijke beschrijving van je dienstverlening en/of (online) producten. Als je communiceert vanuit je Brand raak je een gevoelige snaar bij mensen, en verwoord je de uitzonderlijke kwaliteit die JOUW merk vertegenwoordigt. Daardoor roep je positieve emotionele associaties op in het hoofd en hart van mensen binnen je doelgroep. En juist dát vergroot je concurrentiekracht!

Communiceer daarom het specifieke verhaal van JOUW business en vertaal het naar een betrouwbaar merk dat inspireert – communiceer vanuit jezelf, vanuit je drijfveren en idealen. Want hoe dichter je (in je marketing) bij jezelf blijft, hoe krachtiger je boodschap wordt en hoe makkelijker en actiever je met je klanten kunt communiceren, maar ook: hoe makkelijker mensen zich identificeren én verbinden met JOUW business.

meer leads, meer klanten én omzetgroei

Communiceer actief met de klanten die passen bij de eigenheid en identiteit van jouw business. Dat zorgt voor een pull-effect. Immers, je merk sluit exact aan bij de specifieke belevingswereld van je doelgroep, creëert vertrouwen en draagt bij aan het vergroten van je herkenbaarheid, naamsbekendheid en je bereik. En dat resulteert in meer leads, meer klanten én omzetgroei.

“…straal uit waar je onderneming voor staat – communiceer de essentie van je business en realiseer ondernemingsgroei…”