een praktisch stappenplan voor effectieve online marketing
– trek meer bezoekers naar je website en breid je mailinglijst uit!
“…praktisch stappenplan voor effectieve online marketing; ontdek dat je Brand als rode draad dwars door je online marketing heenloopt en daarom een onmisbare en bepalende factor vormt binnen het geheel van je marktbewerking..”
middelmatige online marketing als oorzaak van tegenvallende resultaten…?
Een statement dat ik toch wel heel regelmatig gebruik, is dat tegenvallende ondernemingsresultaten vaak worden veroorzaakt door middelmatige tot slechte marketing. Dat klinkt enigszins arrogant, maar waarschijnlijk kun je je daarbij toch wel iets voorstellen. Immers: je online marketing vormt de verbindende schakel tussen je eigen business en je doelgroep(en). En als die schakel niet goed werkt, wordt het veelal een moeilijk verhaal.
Over online marketing valt vanzelfsprekend heel veel te vertellen. Maar ik beperk me in dit artikel tot de belangrijkste stappen die je altijd moet zetten, om een stevig basiskader voor je eigen “Magische Online Marketing” te bouwen – een basis waarop je jarenlang kunt voortborduren; een kader dat je praktisch gezien continu kunt (en: moet) aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden.
zelf heb ik ook best lang geploeterd met mijn online marketing…
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf best lang heb geworsteld, voordat ik de “marketingcode” ook daadwerkelijk (op mijn specifieke manier) had gekraakt. Daar heb ik best veel moeite voor moeten doen. In mijn beginperiode als ondernemer vielen de resultaten best tegen en verdiende ik met mijn business veel te weinig geld, ondanks de lange werkdagen die ik maakte. Soms werd ik er zelfs moedeloos van. Maar goed: de aanhouder wint, toch?!
Om een lang verhaal kort(er) te maken: uiteindelijk ontdekte ik de noodzaak en kracht van Personal Branding: een grootheid, die als een onmisbare rode draad dwars door het “grote MARKETING-verhaal” heenloopt. En die grote lijnen, die medebepalend zijn voor het uiteindelijke succes van je business, wil ik graag met je delen. Volg ze ook voor de praktische uitwerking van je eigen “magische online marketing”.
je MERK – de KERN van je onderscheidende online marketing
Als je online marketing niet goed werkt, zul je veelal 24/7 op ad hoc basis blijven ploeteren, zonder bevredigende resultaten.
Ontdek hoe je je Brand gebruikt als belangrijke en onmisbare input voor je online marketing.
Daardoor wordt je business onderscheidend en toegankelijk voor je doelgroep.
Je verovert dan makkelijker je eigen unieke plekje in de markt die toch al “bol staat” van concurrentie.
Sla geen enkele stap over; alles hangt nu eenmaal sterk met alles samen; alle stappen lopen vloeiend in elkaar over en beïnvloeden elkaar.
Kortom: het geheel is meer dan de som van alle afzonderlijke stappen!
continu verbeterproces…
Bovenstaande stappen moet je minimaal doorlopen. Ga er praktisch mee aan de slag – ga stap voor stap te werk. Herhaal de beschreven stappen voortdurend. Zie het als een continu proces, waarbij je elke stap voortdurend verbetert. Ga voor absolute topkwaliteit. Vermijd alledaagse middelmatigheid. Ook in je marketing.
Je zult merken dat ook jouw business dan in een soort stroomversnelling terecht komt: een onderneming die werkt voor jou in plaats van andersom; een business met een uitdagend toekomstperspectief – welke invulling jij daar zelf ook aan wilt geven!
Hoi, ik ben Jan Verhoef. Ik bied unieke en de meest praktische online cursussen (via E-learning) voor ondernemers, verkopers, leidinggevenden en overige managers.