Hoe je de content van je multimedia mix aantrekkelijk en toegankelijk maakt voor je doelgroep

“…maak de content van je online multimedia mix persoonlijk – dat wordt erg gewaardeerd door je (potentiële) klanten, waardoor ze ook sneller met jou connecten…”

de samenstelling van je online multimedia mix

In principe weten we als ondernemers allemaal wel WAT we moeten doen om onze business onder de aandacht van onze doelgroep(en) te brengen. En we weten ook wel welke mix van KANALEN we daarvoor het beste kunnen gebruiken

  • je website natuurlijk – dé digitale thuishaven van je (online) business
  • de sociale media, waar ook je potentiële klanten gebruik van maken
  • online reclamecampagnes
  • E-mailmarketing
  • interessante, leerzame blogs
  • webinars
  • SEO-technieken – voor een prominente plaats in Google
  • enzovoorts

Gebruik de kanalen die niet alleen passen bij je doelgroep, maar stel de ideale multimedia mix samen waar JIJ jezelf ook lekker bij voelt.

Ga niet geforceerd een kanaal gebruiken dat jouzelf eigenlijk helemaal niet ligt. 

de technische kant van je kanalenmix

Ja, en we weten over het algemeen ook nog wel welke technieken we voor al die verschillende kanalen moeten kennen, om de werking ervan correct toe te passen. Gelukkig worden daarvoor door de vele deskundigen allerlei interessante cursussen (online) aangeboden. Maar…: het opzetten van een “online infrastructuur” alléén is nog niet voldoende. Er is echt meer voor nodig om je op de juiste manier te onderscheiden van al die anderen die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij.

“…de (online) concurrentie wordt steeds groter; het is steeds moeilijker om op te vallen tussen al die anderen die dezelfde diensten bieden als jij…”

de unieke, persoonlijke content van je multimedia mix

– verover je eigen plekje in de overvolle markt op basis van je Brand

Als je eenmaal de juiste multimedia mix hebt klaargezet, begint het allemaal pas écht, namelijk: het vullen van die online structuur met de juiste content – met ONDERSCHEIDENDE CONTENT.

Immers, je wilt geen grijze muis zijn (daarvan zij er al genoeg…). Nee, je wilt opvallen, je wilt zichtbaar en vindbaar zijn. Je wilt je met je business op een creatieve manier van anderen onderscheiden – je wilt jezelf presenteren als een opvallende uitzondering, als een ondernemer die ook durft af te wijken van de alledaagse middelmatigheid.

Met een feitelijke beschrijving van je diensten/producten alléén red je dat niet. Immers, vele anderen bieden hetzelfde aan als jij. Daarmee kun je je dus niet voldoende onderscheiden. Nee, je moet je business én jezelf op een unieke manier presenteren – je moet meer van JEZELF laten zien. Je moet je doelgroep duidelijk maken wat JOU als mens, professional en ondernemer nu zo bijzonder en onderscheidend maakt en wat jouw unieke, persoonlijke toegevoegde waarde voor hen is, in relatie tot je diensten en producten.

Je moet een PERSONAL Brand ontwikkelen – en het PERSOONLIJKE impliceert JOU: de unieke persoon die JIJ bent. Want van jou als persoon is er maar één – immers: geen mens is gelijk; alle mensen verschillen (gelukkig) van elkaar.

En als je erin slaagt om dat verschil in je marketing tot uitdruking te brengen, dan ben je uniek, dan val je op tussen al die anderen in de markt. Dat maakt je marketing menselijk en toegankelijk – en dát wordt gewaardeerd door de klanten waarmee jij zaken wilt doen.