Hoe je de content van je multimedia mix aantrekkelijk en toegankelijk maakt voor je doelgroep

“…gebruik je MERK als belangrijke input voor de content van je online multimedia mix. Je merk geeft immers de essentie van jouw business weer. En dat moet je consequent en helder communiceren…”

de samenstelling van je online multimedia mix

In principe weten we als ondernemers allemaal wel WAT we moeten doen om onze business onder de aandacht van onze doelgroep(en) te brengen. En we weten ook wel welke mix van KANALEN we daarvoor het beste kunnen gebruiken

  • je website natuurlijk – dé digitale thuishaven van je (online) business
  • de sociale media, waar ook je potentiële klanten gebruik van maken
  • online reclamecampagnes
  • E-mailmarketing
  • interessante, leerzame blogs
  • webinars
  • SEO-technieken – voor een prominente plaats in Google
  • enzovoorts

Gebruik de kanalen die niet alleen passen bij je doelgroep, maar stel de ideale multimedia mix samen waar JIJ jezelf ook lekker bij voelt. Ga niet geforceerd een kanaal gebruiken dat jouzelf eigenlijk helemaal niet ligt.

de technische kant van je kanalenmix

Ja, en we weten over het algemeen ook nog wel welke technieken we voor al die verschillende kanalen moeten kennen, om de werking ervan correct toe te passen. Gelukkig worden daarvoor door de vele deskundigen allerlei interessante cursussen (online) aangeboden. Maar…: het opzetten van een “online infrastructuur” alléén is nog niet voldoende. Er is echt meer voor nodig om je op de juiste manier te onderscheiden van al die anderen die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij.

“…de (online) concurrentie wordt steeds groter; het is steeds moeilijker om op te vallen tussen al die anderen die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij…”

de unieke, persoonlijke content van je multimedia mix

– verover je eigen plekje in de overvolle markt op basis van je Brand

Als je eenmaal de juiste multimedia mix hebt klaargezet, begint het allemaal pas écht, namelijk: het vullen van die online structuur met de juiste content – met ONDERSCHEIDENDE content.

Immers, je wilt geen grijze muis zijn (daarvan zij er al genoeg…). Nee, je wilt opvallen, je wilt zichtbaar en vindbaar zijn. Je wilt je met je business op een creatieve manier van anderen onderscheiden – je wilt jezelf presenteren als een opvallende uitzondering, als een ondernemer die ook durft af te wijken van de alledaagse middelmatigheid.

Met een feitelijke beschrijving van je diensten/producten alléén red je dat niet. Immers, vele anderen bieden hetzelfde aan als jij. Daarmee kun je je dus niet voldoende onderscheiden. Nee, je moet je onderneming op een unieke manier presenteren. Je moet je doelgroep(en) duidelijk maken wat jouw business nu zo bijzonder en onderscheidend maakt en waarom men dus juist bij jou moet kopen.

Ontwikkel daarom, voordat je aan marketing begint, altijd eerst je MERK – je Business als Merk. En met je Merk beschik je dan over een helder criterium, waaraan je alle content van multimedia mix kunt en moet toetsen. In die zin geeft je merk focus en richting aan al je marketinguitingen.

En als je erin slaagt om dat verschil in de content van je multimedia mix tot uitdrukking te brengen, ben je uniek, dan val je op tussen al die anderen in de markt. Daardoor wordt je business aantrekkelijk en toegankelijk – en dát wordt gewaardeerd door de klanten waarmee jij zaken wilt doen. Zie ook wat ik daarover schrijf in mijn blog over Effectieve Marketing…=>.

Hoe je de content van je multimedia mix aantrekkelijk en toegankelijk maakt voor je doelgroep

“…gebruik je MERK als belangrijke input voor de content van je online multimedia mix.

Je merk geeft immers de essentie van jouw business weer. En dat moet je consequent en helder communiceren…”

de samenstelling van je online multimedia mix

In principe weten we als ondernemers allemaal wel WAT we moeten doen om onze business onder de aandacht van onze doelgroep(en) te brengen.

En we weten ook wel welke mix van KANALEN we daarvoor het beste kunnen gebruiken

  • je website natuurlijk – dé digitale thuishaven van je (online) business
  • de sociale media, waar ook je potentiële klanten gebruik van maken
  • online reclamecampagnes
  • E-mailmarketing
  • interessante, leerzame blogs
  • webinars
  • SEO-technieken – voor een prominente plaats in Google
  • enzovoorts

Gebruik de kanalen die niet alleen passen bij je doelgroep, maar stel de ideale multimedia mix samen waar JIJ jezelf ook lekker bij voelt.

Ga niet geforceerd een kanaal gebruiken dat jouzelf eigenlijk helemaal niet ligt.

de technische kant van je kanalenmix

Ja, en we weten over het algemeen ook nog wel welke technieken we voor al die verschillende kanalen moeten kennen, om de werking ervan correct toe te passen. Gelukkig worden daarvoor door de vele deskundigen allerlei interessante cursussen (online) aangeboden.

Maar…: het opzetten van een “online infrastructuur” alléén is nog niet voldoende. Er is echt meer voor nodig om je op de juiste manier te onderscheiden van al die anderen die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij.

“…de (online) concurrentie wordt steeds groter; het is steeds moeilijker om op te vallen tussen al die anderen die dezelfde diensten en/of producten bieden als jij…”

de unieke, persoonlijke content van je multimedia mix

– verover je eigen plekje in de overvolle markt op basis van je Brand

Als je eenmaal de juiste multimedia mix hebt klaargezet, begint het allemaal pas écht, namelijk: het vullen van die online structuur met de juiste content – met ONDERSCHEIDENDE content.

Immers, je wilt geen grijze muis zijn (daarvan zij er al genoeg…). Nee, je wilt opvallen, je wilt zichtbaar en vindbaar zijn. Je wilt je met je business op een creatieve manier van anderen onderscheiden – je wilt jezelf presenteren als een opvallende uitzondering, als een ondernemer die ook durft af te wijken van de alledaagse middelmatigheid.

Met een feitelijke beschrijving van je diensten/producten alléén red je dat niet. Immers, vele anderen bieden hetzelfde aan als jij. Daarmee kun je je dus niet voldoende onderscheiden. 

Nee, je moet je onderneming op een unieke manier presenteren. Je moet je doelgroep(en) duidelijk maken wat jouw business nu zo bijzonder en onderscheidend maakt en waarom men dus juist bij jou moet kopen. 

Ontwikkel daarom, voordat je aan marketing begint, altijd eerst je MERK – je Business als Merk. En met je Merk beschik je dan over een helder criterium, waaraan je alle content van multimedia mix kunt en moet toetsen. In die zin geeft je merk focus en richting aan al je marketinguitingen. 

En als je erin slaagt om dat verschil in de content van je multimedia mix tot uitdrukking te brengen, ben je uniek, dan val je op tussen al die anderen in de markt.

Daardoor wordt je business aantrekkelijk en toegankelijk – en dát wordt gewaardeerd door de klanten waarmee jij zaken wilt doen. Zie ook wat ik daarover schrijf in mijn blog over Effectieve Marketing…=>.