Ontdek hoe je verkopen echt leuk gaat vinden

“…3 invalshoeken voor het verbeteren van je verkoopgesprek, waardoor je ook veel meer verkoopt…”

vind je verkopen lastig…?

Het verkoopgesprek behoort misschien niet tot de meest favoriete onderdelen van je werk. Het bezorgt je de nodige hoofdbrekens, het maakt je onzeker, of misschien wel enigszins angstig. Je weet misschien niet goed hoe je het verkoopgesprek moet aanpakken, of hoe je er de juiste structuur in moet aanbrengen. Je weet eigenlijk niet goed wat je allemaal moet vragen aan de gesprekspartner, die straks tegenover je zit en je twijfelt of je niet te pusherig bij hem zult overkomen. En bovendien vind je het vervelend om regelmatig een “nee” te moeten horen.

Maar troost je met de gedachte dat je zeker de enige niet bent die verkopen lastig vindt. Er zijn veel meer zelfstandige professionals, die ’s avonds wakker liggen van het idee dat zij de volgende dag een verkoopgesprek met een onbekende in een wildvreemde omgeving moeten voeren.

“…ontdek hoe je verkopen echt leuk gaat vinden: pas een aantal praktische basisprincipes toe, waardoor je het verkoopgesprek steeds beter gaat beheersen, zodat je elk gesprek succesvol kunt afsluiten…”

3 invalshoeken om veel meer plezier in verkopen te krijgen

Er zijn minimaal drie invalshoeken om aan al je twijfels, onzekerheden, hoofdbrekens, angsten en/of teleurstellingen voor eens en voor altijd een einde te maken:

  1. pas de juiste verkoopstrategie toe: het basisvertrouwen dat je via je e-mailmarketing al met de prospect hebt opgebouwd, bouw je tijdens het verkoopgesprek uit tot 100%
  2. gebruik de juiste verkooptactieken: vat verkopen op als een menselijke activiteit, als een gesprek tussen twee personen (blijf gewoon jezelf). Ga ervan uit dat je de klant 100% wilt helpen (…ooit bang geweest om iemand te helpen…?). Begeleid de klant in zijn koopproces (…JIJ bent de deskundige op jouw vakgebied…!) en laat de klant zelf de voordelen verwoorden van jouw diensten en/of producten. Dat voorkomt weer allerlei zogenoemde waardebezwaren
  3. verkooptechnieken: breng structuur aan in je verkoopgesprek en stel de juiste verkoopvragen op het juiste moment. Daardoor kom je zeer professioneel over bij je toekomstige klant en neemt zijn vertrouwen in jou en je business alleen maar toe. Zie ook het artikel De juiste verkoopvragen stellen…=>;.

De klant heeft jou uitgenodigd voor een gesprek, omdat hij een probleem heeft dat hij zelf niet kan oplossen. Daarvoor wil hij in principe jou en jouw expertise inhuren. In die zin is de klant afhankelijk van jou en ben jij belangrijk voor hem. En door dat gegeven op zich zouden jouw zelfvertrouwen en jouw plezier in verkopen toch al moeten toenemen? Zorg er daarom voor dat je je strategie, tactieken en technieken steeds beter op elkaar afstemt en gaat beheersen. Hoe beter je dat doet:

  • hoe meer lijn je in je verkoopgesprek kunt aanbrengen
  • hoe beter je de regie tijdens het verkoopgesprek behoudt
  • hoe professioneler je bij je gesprekspartner overkomt
  • hoe meer plezier je klant aan het verkoopgesprek zal beleven
  • hoe meer plezier JIJ aan het gesprek zal beleven
  • hoe meer je gaat verkopen

“…hoe meer plezier jij ZELF aan je verkoopgesprek beleeft, hoe beter je de klant kunt helpen; moet je kijken wat dat met je omzet doet…!”

Ontdek hoe je verkopen echt leuk gaat vinden

“…3 invalshoeken voor het verbeteren van je verkoopgesprek, waardoor je ook veel meer verkoopt…”

vind je verkopen lastig…?

Het verkoopgesprek behoort misschien niet tot de meest favoriete onderdelen van je werk. Het bezorgt je de nodige hoofdbrekens, het maakt je onzeker, of misschien wel enigszins angstig.

Je weet misschien niet goed hoe je het verkoopgesprek moet aanpakken, of hoe je er de juiste structuur in moet aanbrengen.

Je weet eigenlijk niet goed wat je allemaal moet vragen aan de gesprekspartner, die straks tegenover je zit en je twijfelt of je niet te pusherig bij hem zult overkomen. En bovendien vind je het vervelend om regelmatig een “nee” te moeten horen.

Maar troost je met de gedachte dat je zeker de enige niet bent die verkopen lastig vindt. Er zijn veel meer zelfstandige professionals, die ’s avonds wakker liggen van het idee dat zij de volgende dag een verkoopgesprek met een onbekende in een wildvreemde omgeving moeten voeren.

“…ontdek hoe je verkopen echt leuk gaat vinden: pas een aantal praktische basisprincipes toe, waardoor je het verkoopgesprek steeds beter gaat beheersen, zodat je elk gesprek succesvol kunt afsluiten…”

3 invalshoeken om veel meer plezier in verkopen te krijgen

Er zijn minimaal drie invalshoeken om aan al je twijfels, onzekerheden, hoofdbrekens, angsten en/of teleurstellingen voor eens en voor altijd een einde te maken:

  1. pas de juiste verkoopstrategie toe: het basisvertrouwen dat je via je e-mailmarketing al met de prospect hebt opgebouwd, bouw je tijdens het verkoopgesprek uit tot 100%
  2. gebruik de juiste verkooptactieken: vat verkopen op als een menselijke activiteit, als een gesprek tussen twee personen (blijf gewoon jezelf). Ga ervan uit dat je de klant 100% wilt helpen (…ooit bang geweest om iemand te helpen…?). Begeleid de klant in zijn koopproces (…JIJ bent de deskundige op jouw vakgebied…!) en laat de klant zelf de voordelen verwoorden van jouw diensten en/of producten. Dat voorkomt weer allerlei zogenoemde waardebezwaren
  3. verkooptechnieken: breng structuur aan in je verkoopgesprek en stel de juiste verkoopvragen op het juiste moment. Daardoor kom je zeer professioneel over bij je toekomstige klant en neemt zijn vertrouwen in jou en je business alleen maar toe. Zie ook het artikel De juiste verkoopvragen stellen…=>;.

De klant heeft jou uitgenodigd voor een gesprek, omdat hij een probleem heeft dat hij zelf niet kan oplossen. Daarvoor wil hij in principe jou en jouw expertise inhuren. In die zin is de klant afhankelijk van jou en ben jij belangrijk voor hem.

En door dat gegeven op zich zouden jouw zelfvertrouwen en jouw plezier in verkopen toch al moeten toenemen? Zorg er daarom voor dat je je strategie, tactieken en technieken steeds beter op elkaar afstemt en gaat beheersen. Hoe beter je dat doet:

  • hoe meer lijn je in je verkoopgesprek kunt aanbrengen
  • hoe beter je de regie tijdens het verkoopgesprek behoudt
  • hoe professioneler je bij je gesprekspartner overkomt
  • hoe meer plezier je klant aan het verkoopgesprek zal beleven
  • hoe meer plezier JIJ aan het gesprek zal beleven
  • hoe meer je gaat verkopen

“…hoe meer plezier jij ZELF aan je verkoopgesprek beleeft, hoe beter je de klant kunt helpen; moet je kijken wat dat met je omzet doet…!”